Nun comparte'l conseyeru d'Educación y Ciencia la conclusión en primer llectura de que los colexos privaos llogren meyores resultaos que los públicos na Evaluación de Diagnósticu 2009 fecha pública pol so departamentu la pasada selmana. Non, ensin realizar, siquier, delles matizaciones. De primeres, que «centros privaos namá evaluemos trés, que suponen 350 alumnos, ente que los de la enseñanza pública fueron 4.000 y los de l'alcordada, 3.500». Y de segundes, que la diferencia señalada pol estudiu ente unos centros y otros debe al índiz socioeconómico y cultural de les families que van a esos colexos y de los alumnos qu'almiten».
Nestos dos aspeutos, tres los que subyace el fechu de que la enseñanza pública y l'alcordada tienen una menor presencia d'alumnos inmigrantes que la pública, sofitó Herminio Xastre unos resultancies que calificó de «bien positivos» pa los centros de titularidá pública. «Podemos atopar trés, cuatro, cinco centro públicos que tienen meyor nivel que los privaos», señaló nel programa 'La Lente' de Canal 10.
Y, como bon científicu, Xastre quier tresformar los númberos n'actuaciones. «Los estudios nun sirven si nun nos ayudar a ameyorar. Son, más que nada, elementos de toma de decisiones que nos faen planteganos qué faer pa correxir los erros», afirmó. Como amuesa, la incidencia de los alumnos inmigrantes nes aules. «Una de les cuestiones a aldericar na conseyería ye que si'l númberu d'escolares estranxeros nun mesmu centru ye bien eleváu, la integración nun se produz. Por eso tamos plantegando una midida que dexe llindar el númberu d'alumnos estranxeros per centru, por que esa integración pueda consiguise». Tratar de que tolos centros educativos sofitaos con fondos públicos, tengan un númberu mínimu d'alumnos inmigrantes: «Hai munchos aspeutos qu'estudiar, pero l'oxetivu ye esi».
Otru de los aspeutos que'l Diagnósticu d'Evaluación 2009 punxo de manifiestu ye la escasa rentabilidá de la repetición de cursu. Nesi sentíu, el conseyeru d'Educación constató que la mayor parte de los alumnos repetidores vienen de redolaes socioeconómicos «difíciles» y ye que «fundamental» que consigan la graduación. Por eso señaló que «lo que nos indica esi datu ye que tenemos que modificar el sistema de repetición por que el oxetivu de los alumnos, que nun ye otru que salir del institutu coles competencies adquiríes, cumplir. Oblíganos a diseñar metodoloxíes qu'eviten les repeticiones». Lo que nun avanzó Herminio Xastre ye en qué sentíu podría ser.
Y xugó colos datos del Diagnósticu d'Evaluación pa señalar que «dende'l puntu de vista del nivel d'entrada, el de ganancia -les posibilidaes de meyora del alumnáu- de los centros públicos ye bien cimeru al de los alcordaos». Y añedió que «los nuesos esfuerzos tienen que dir empobinaos, o bien a desdoblar aules por que dellos alumnos puedan ponese al nivel de los demás, o a introducir programes que nos dexen amenorgar l'impactu qu'estes aules, qu'en dellos casos pueden tener un 60% d'un tipu d'alumnos y un 40% d'otru, tienen nel llogru de resultancies. Al nun tener una clase homoxénea, poder aguiyar y desenvolver a toos a un mesmu nivel resulta bien difícil».
Finalmente, Herminio Xastre defendió que «na mayor parte de los centros, el nivel de disciplina ye más acorde con una situación democrática que col rigor qu'hai en centros privaos, que puede ser positivu nesti momentu, pero non a lo llargo de la vida»
http://www.elcomerciodigital.com/v/20101125/asturias/principado-estudia-limitar-numero-20101125.html
Sem comentários:
Enviar um comentário